Yazım Kuralları

Özet Gönderimi
  1. Öz ve Abstract 120-200 kelime olacak şekilde, 12 punto Calibri yazı karakteriyle, tek satır aralığında yazılmalıdır.
  2. Çalışmalar Word programına göre 12 punto, Calibri yazı karakteriyle, tek satır aralığında yazılmalıdır. Paragraf ayarları önce 0 ve sonra 6nk ve tek satır aralıklı yazılmalıdır. Sayfa yapısı alt 2cm, üst 2,5cm, sağ ve soldan 1,5 cm olmalı, cilt payı bırakılmamalıdır. Kenardan uzaklık alt bilgi 1 cm, üst bilgi 0,5 cm olmalıdır.
  3. Özet dosyası Türkçe başlık, öz ve anahtar kelimeler, İngilizce özet ve İngilizce anahtar kelimeler ile başlamalıdır. Çalışmanın İngilizce başlığı Türkçe başlığın altında yer almalıdır. İngilizce ve Türkçe özlerin altında çalışmanın içeriğini temsil eden, 3 adet Türkçe, 3 adet İngilizce anahtar kelime yer almalıdır.
  4. Tüm metin iki yana yaslı olmalıdır.
Tam Metin Gönderimi
  1. Tam metin dosyası Türkçe başlık, öz ve anahtar kelimeler, İngilizce özet ve İngilizce anahtar kelimeler ile başlamalıdır. Çalışmanın İngilizce başlığı Türkçe başlığın altında yer almalıdır. İngilizce ve Türkçe özlerin altında çalışmanın içeriğini temsil eden, 3 adet Türkçe, 3 adet İngilizce anahtar kelime yer almalıdır. İlk sayfada sadece başlıklar, özetler ve anahtar kelimeler yer almalıdır. “Giriş” bölümü bir sonraki sayfadan başlamalıdır
  2.     • Öz ve Abstract 120-200 kelime olacak şekilde, 12 punto Calibri yazı karakteriyle, tek satır aralığında yazılmalıdır.
  3.     • Çalışmalar Word programına göre 12 punto, Calibri yazı karakteriyle, tek satır aralığında yazılmalıdır. Paragraf ayarları önce 0 ve sonra 6nk ve tek satır aralıklı yazılmalıdır. Sayfa yapısı alt 2cm, üst 2,5cm, sağ ve soldan 1,5 cm olmalı, cilt payı bırakılmamalıdır. Kenardan uzaklık alt bilgi 1 cm, üst bilgi 0,5 cm olmalıdır.
  4.     • Tüm metin iki yana yaslı olmalıdır. Tablo, şekil vb. kenar boşluklarına uygun bir şekilde düzenlenmelidir.
  5.     • Çalışmalar 4500 - 10000 sözcük arasında olmalıdır. 
  6.     • Tam metin içindeki tüm başlıkları; bütün kelimelerin ilk harfleri büyük, diğer harfleri küçük olacak şekilde, kalın (bold), 12 punto, Calibri yazı tipinde ve sola dayalı olarak yazılmalıdır. Tüm başlıklar (Giriş’ten başlayarak Sonuç da dahil olacak şekilde) numaralandırılmalıdır. 
  7.     • Çalışmalarda tablo, grafik ve şekil gibi göstergeler ancak çalışmanın takip edilebilmesi açısından gereklilik arz ettiği durumlarda, numaralandırılarak, tanımlayıcı bir başlık ile birlikte verilmelidir. Tablo ve şekil başlığı, ortalı, kalın (bold) olmalı ve rakam ile sıralanmalıdır (“Tablo 1:” veya “Şekil 5:” gibi…). Tablo ve şekil başlıkları, tablo ya da şeklin üstünde olmalıdır (Örnek: Tablo 1: 1989-2016 Kamu Yatırım Harcamaları). Tablo ve şekiller ortalı ve metin kaydırma özelliği kapalı olmalıdır. Tablonun altına düşülen notlar ve kaynaklar Calibri yazı tipinde 9 punto ve ortalı olarak yazılmalıdır.
  8.     • Metin içi alıntılama ve kaynak gösterme için APA (American Psychological Association) kaynak sitilinin 6. edisyonunu benimsenmelidir. APA 6. Edisyon hakkında bilgi için:
        - American Psychological Association. (2010). Publication manual of the American Psychological Association (6th ed.). Washington, DC: APA.
        - http://www.apastyle.org/
  •         Kaynakların doğruluğundan yazar(lar) sorumludur. Tüm kaynaklar metinde belirtilmelidir.   
  • • Kaynaklar metinde parantez içinde yazarların soyadı ve yayın tarihi yazılarak belirtilmelidir. Birden fazla kaynak gösterilecekse kaynaklar arasında (;) işareti kullanılmalıdır.   
  • • Kullanılan tüm kaynaklar metnin sonunda ayrı bir bölüm halinde yazar soyadlarına göre alfabetik olarak numaralandırılmadan verilmelidir.

    • Örnekler:

        Metin İçinde Kaynak Gösterme

        Birden fazla kaynak;

        (Esin ve ark., 2002; Karasar 1995)

        Tek yazarlı kaynak;

        (Akyolcu, 2007, s.17)

        İki yazarlı kaynak;

        (Sayıner ve Demirci, 2007, s. 72)

        Üç, dört ve beş yazarlı kaynak;

        Metin içinde ilk kullanımda: (Ailen, Ciambrune ve Welch 2000, s. 12–13) Metin içinde tekrarlayan kullanımlarda: (Ailen ve ark., 2000)

        Altı ve daha çok yazarlı kaynak;

        (Çavdar ve ark., 2003)

        Kaynakça Bölümünde Kaynak Gösterme

        Kullanılan tüm kaynaklar metnin sonunda ayrı bir bölüm halinde yazar soyadlarına göre alfabetik olarak numaralandırılmadan verilmelidir.

        Kaynak Yazımı İle İlgili Örnekler

        Kitap

        a) Türkçe Kitap

        Karasar, N. (1995). Araştırmalarda rapor hazırlama (8.bs). Ankara: 3A Eğitim Danışmanlık Ltd.

        b) Türkçeye Çevrilmiş Kitap

        Mucchielli, A. (1991). Zihniyetler (A. Kotil, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.

        c) Editörlü Kitap

        Ören, T., Üney, T. ve Çölkesen, R. (Ed.). (2006). Türkiye bilişim ansiklopedisi. İstanbul: Papatya Yayıncılık.

        d) Çok Yazarlı Türkçe Kitap

        Tonta, Y., Bitirim, Y. ve Sever, H. (2002). Türkçe arama motorlarında performans değerlendirme. Ankara: Total Bilişim.

        e) İngilizce Kitap

        Kamien R., & Kamien A. (2014). Music: An appreciation. New York, NY: McGraw-Hill Education.

        f) İngilizce Kitap İçerisinde Bölüm

        Bassett, C. (2006). Cultural studies and new media. In G. Hall & C. Birchall (Eds.), New cultural studies: Adventures in theory (pp. 220–237). Edinburgh, UK: Edinburgh University Press.

        g) Türkçe Kitap İçerisinde Bölüm

        Erkmen, T. (2012). Örgüt kültürü: Fonksiyonları, öğeleri, işletme yönetimi ve liderlikteki önemi. M. Zencirkıran (Ed.), Örgüt sosyolojisi kitabı içinde (s. 233–263). Bursa: Dora Basım Yayın.

        h) Yayımcının ve Yazarın Kurum Olduğu Yayın

        Türk Standartları Enstitüsü. (1974). Adlandırma ilkeleri. Ankara: Yazar

        Makale

        a) Türkçe Makale

        Mutlu, B. ve Savaşer, S. (2007). Çocuğu ameliyat sonrası yoğun bakımda olan ebeveynlerde stres nedenleri ve azaltma girişimleri. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 15(60), 179–182.

        b) İngilizce Makale

        de Cillia, R., Reisigl, M., & Wodak, R. (1999). The discursive construction of national identity. Discourse and Society, 10(2), 149–173. http://dx.doi.org/10.1177/0957926599010002002

        c) Yediden Fazla Yazarlı Makale

        Lal, H., Cunningham, A. L., Godeaux, O., Chlibek, R., Diez-Domingo, J., Hwang, S.-J. ... Heineman, T. C. (2015). Efficacy of an adjuvanted herpes zoster subunit vaccine in older adults. New England Journal of Medicine, 372, 2087–2096. http://dx.doi.org/10.1056/NEJMoa1501184

        d) DOI’si Olmayan Online Edinilmiş Makale

        Al, U. ve Doğan, G. (2012). Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü tezlerinin atıf analizi. Türk Kütüphaneciliği, 26, 349–369. Erişim adresi: http://www.tk.org.tr/

        e) DOI’si Olan Makale

        Turner, S. J. (2010). Website statistics 2.0: Using Google Analytics to measure library website effectiveness. Technical Services Quarterly, 27, 261–278. http://dx.doi.org/10.1080/07317131003765910

        f) Advance Online Olarak Yayımlanmış Makale

        Smith, J. A. (2010). Citing advance online publication: A review. Journal of Psychology. Advance online publication. http://dx.doi.org/10.1037/a45d7867

        g) Popüler Dergi Makalesi

        Semercioğlu, C. (2015, Haziran). Sıradanlığın rayihası. Sabit Fikir, 52, 38–39.

        Tez, Sunum, Bildiri

        a) Türkçe Tezler

        Sarı, E. (2008). Kültür kimlik ve politika: Mardin’de kültürlerarasılık. (Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.

        b)Ticari Veritabanında Yer Alan Yüksek Lisans Ya da Doktora Tezi

        Van Brunt, D. (1997). Networked consumer health information systems (Doctoral dissertation). Available from ProQuest Dissertations and Theses. (UMI No. 9943436)

        c) Kurumsal Veritabanında Yer Alan İngilizce Yüksek Lisans/Doktora Tezi

        Yaylalı-Yıldız, B. (2014). University campuses as places of potential publicness: Exploring the politicals, social and cultural practices in Ege University (Doctoral dissertation). Retrieved from Retrieved from: http://library.iyte.edu.tr/tr/hizli-erisim/iyte-tez-portali

        d) Web’de Yer Alan İngilizce Yüksek Lisans/Doktora Tezi

        Tonta, Y. A. (1992). An analysis of search failures in online library catalogs (Doctoral dissertation, University of California, Berkeley). Retrieved from http://yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/yayinlar/phd/ickapak.html

        e) Dissertations Abstracts International’da Yer Alan Yüksek Lisans/Doktora Tezi

        Appelbaum, L. G. (2005). Three studies of human information processing: Texture amplifica¬tion, motion representation, and figure-ground segregation. Dissertation Abstracts International: Section B. Sciences and Engineering, 65(10), 5428.

        f) Sempozyum Katkısı

        Krinsky-McHale, S. J., Zigman, W. B. & Silverman, W. (2012, August). Are neuropsychiatric symptoms markers of prodromal Alzheimer’s disease in adults with Down syndrome? In W. B. Zigman (Chair), Predictors of mild cognitive impairment, dementia, and mortality in adults with Down syndrome. Symposium conducted at American Psychological Association meeting, Orlando, FL.

        g) Online Olarak Erişilen Konferans Bildiri Özeti

        Çınar, M., Doğan, D. ve Seferoğlu, S. S. (2015, Şubat). Eğitimde dijital araçlar: Google sınıf uygulaması üzerine bir değerlendirme [Öz]. Akademik Bilişim Konferansında sunulan bildiri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Erişim adresi: http://ab2015.anadolu.edu.tr /index.php?menu=5&submenu=27

        h) Düzenli Olarak Online Yayımlanan Bildiriler

        Herculano-Houzel, S., Collins, C. E., Wong, P., Kaas, J. H., & Lent, R. (2008). The basic nonuniformity of the cerebral cortex. Proceedings of the National Academy of Sciences, 105, 12593–12598. http://dx.doi.org/10.1073/pnas.0805417105

        i) Kitap Şeklinde Yayımlanan Bildiriler

        Schneider, R. (2013). Research data literacy. S. Kurbanoğlu ve ark. (Ed.), Communications in Computer and Information Science: Vol. 397. Worldwide Communalities and Challenges in Information Literacy Research and Practice içinde (s. 134–140). Cham, İsviçre: Springer. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-03919-0

        j) Kongre Bildirisi

        Çepni, S., Bacanak A. ve Özsevgeç T. (2001, Haziran). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen branşlarına karşı tutumları ile fen branşlarındaki başarılarının ilişkisi. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulan bildiri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu

        Diğer Kaynaklar

        a) Gazete Yazısı

        Toker, Ç. (2015, 26 Haziran). ‘Unutma’ notları. Cumhuriyet, s. 13.

        b) Online Gazete Yazısı

        Tamer, M. (2015, 26 Haziran). E-ticaret hamle yapmak için tüketiciyi bekliyor. Milliyet. Erişim adresi: http://www.milliyet

        c) Web Page/Blog Post

        Bordwell, D. (2013, June 18). David Koepp: Making the world movie-sized [Web log post]. Retrieved from http://www.davidbordwell.net/blog/page/27/

        d) Online Ansiklopedi/Sözlük

        Bilgi mimarisi. (2014, 20 Aralık). Vikipedi içinde. Erişim adresi: http://tr.wikipedia.org/wiki/Bilgi_mimarisi

        Marcoux, A. (2008). Business ethics. In E. N. Zalta (Ed.), The Stanford encyclopedia of philosophy. Retrieved from http://plato.stanford.edu/entries/ethics-business/

        e) Podcast

        Radyo ODTÜ (Yapımcı). (2015, 13 Nisan). Modern sabahlar [Podcast]. Erişim adresi: http://www.radyoodtu.com.tr/

        f) Bir Televizyon Dizisinden Tek Bir Bölüm

        Shore, D. (Senarist), Jackson, M. (Senarist) ve Bookstaver, S. (Yönetmen). (2012). Runaways [Televizyon dizisi bölümü]. D. Shore (Baş yapımcı), House M.D. içinde. New York, NY: Fox Broadcasting.

        g) Müzik Kaydı

        Say, F. (2009). Galata Kulesi. İstanbul senfonisi [CD] içinde. İstanbul: Ak Müzik.




Bu içerik 31.05.2021 tarihinde yayınlandı ve toplam 447 kez okundu.